sábado, diciembre 21, 2024
spot_img
InicioActivitatsI Trobada d'Autogestió MMS 2017

I Trobada d’Autogestió MMS 2017

El passat divendres vam rebre la visita del grup de batxillerat d’arts de l’institut Consell de Cent i d’en Jordi Clavero de la Fundació Miró. Tots formem part del projecte MMS que desenvolupa l’Espai 13 de la Fundació Miró des de fa 5 anys. Intentem millorar la manera d’inserir l’art contemporani dins del currículum artístic. Donat que l’esperit del projecte MMS d’enguany era el de l‘Autogestió, en aquest cas ens havíem plantejat:

  • Valorar tot el treball fet durant aquest curs.
  • Destacar mancances del projecte.
  • Proposar línies de treball pel curs vinent: Què cal aprendre?.

La segona part de la jornada va consistir en una autèntica turmenta creativa: vam treballar amb 60 alumnes junts. Vam plantejar crear grups de treball que haguessin de resoldre una sèrie de problemes artístics. Cada grup havia de solucionar la seva proposta fent servir alguna aproximació creativa d’entre:

  • Principi d’allunyament.
  • Principi de valoració diferida.
  • Principi d’experimentació lúdica.

Les qüestions plantejades van partir de propostes d’altres alumnes i professors.

La sessió va ser increïble: els grups mixtos van treballar força cohesionats. Es van distribuir pel centre i en només una hora tenien una proposta per presentar a la classe.

Crec que tothom va quedar amb ganes de seguir treballant desenvolupant la creativitat col.lectiva.

Una de les línies de treball que es va plantejar va ser la de crear els grups de treball de manera virtual i treballar durant un període de temps més llarg.

Finalment vam visitar junts la nostra exposició a la biblioteca Caterina Albert. Us deixem algunes imatges dels resultats de la sessió (part del treball obtingut consisteix en idees i línies de treball que cal seguir).

Compartim també les qüestions artístiques treballades.

  • Problema  1. Desenvolupament de personatge.

Píxar està en crisis. Necessiten desenvolupar un nou personatge 3D realment innovador que faci avançar la companyia més enllà de Wall-E i Inside-Out.

  • Problema  2. Art i bellesa.

L’objectiu de l’art és fer-nos pensar. És crear un llenguatge més amb el qual poder exposar conflictes interns i problemes de la nostra societat.
Us plantejo el següent problema; com ho faríeu si haguéssiu de crear una exposició on cap obra fos agradable per a la vista de l’espectador? On totes les obres fossin incòmodes en algun sentit o altre? Creeu la vostra línia d’obres que mostrin una realitat actual, uns problemes actuals, la part més horrorosa de la nostra societat actual. Les obres no han de ser boniques, han de ser incòmodes i cruels. Com ho faríeu?.

  • Problema de representació 3

Com afrontar la representació pictòrica d’un paisatge sense fer ús d’una mirada escenogràfica. Sense fer ús de la perspectiva cònica central. La seva observació ha de permetre la interrupció-suspensió del temps i la producció d’un plaer fonamentat en la bellesa. Ha de ser capaç  de crear un estat de contemplació.

  • Problema de representació 4

Dibuixar fora del territori de la comunicació i de l’autoreferència. Dibuixar directament buscant la expressió d’una emoció personal. Que aquesta es fonamenti en la percepció visual contemplativa. Tot el contingut s’ha de percebre mirant, encara que sigui difícil de verbalitzar.

  • Problema  5. Solipsisme.

Produir una obra que parli sobre la imposibilitat d’entendre les altres ments.

  • Problema de llenguatge 6

Desenvolupa un estil artístic concret en el camp de l’abstracció. Descriu totes les regles i limitacions que caldria per tal de produir una obra interesant amb aquest nou estil.

  • Problema sobre religió 7

Com és que ja ningú fa obres de temàtica religiosa? Plantegeu una obra actual que d’alguna manera actualitzi el llenguatge del cristianisme, que no sigui irònica i que predisposi al públic a favor d’aquest.

  • Problema sobre allò meravellós 8

Desenvolupa una obra increïble que faci al públic entrar en un estat místic de catarsi.


ARTICLES RELACIONATS

ALTRES ENTRADES