Els treballs anteriors de la matèria de disseny han demostrat que ens agrada molt la idea d’estil. En aquest en concret hem intentat explotar alguns elements d’un estil gràfic centrant-nos en la relació entre iconicitat i abstracció.
Cada alumne ha localitzat un espai que pot veure des de casa seva i sistemàticament ha realitzar dibuixos amb diferents nivells de realisme. També ha estat una reflexió sobre el tema dels gèneres pictòrics tradicionals. Segur que més d’un alumne s’ha sentit com un pintor jubilat treballant una i una altra vegada sobre el mateix motiu.
El centenar d’imatges que veieu ha estat ordenat seguint el nivell d’abstracció invers, tot i que segur que en una discussió ningú arribaria a endreçar la llista de la mateixa manera.
Durant la preparació de l’exercici ens va agradar molt el primer capítol de la sèrie de Netflix “Abstract”. Està dedicat al gran il.lustrador alemany Cristoph Niemann. Aquest fragment mostra l’abstractometer, un regulador d’iconicitat que també van fer servir de manera accelerada en la seva formació pintors com ara Dalí o Mondrian abans d’arribar al seu estil més icònic. L’altra influència per preparar l’exercici ha estat el llibre de Benjamin Peret «Tentativa de agotamiento de un lugar parisino».
Sou capaços de seleccionar entre aquestes obres les que procedeixen del mateix model i artista? Podem assegurar que ha estat una verdadera aventura pels nostres artistes.