Un any més dedicarem a la matèria de disseny un temps important al camp de la tipografia. Aquestes primeres sessions intenten contextualitzar la importància del tema a partir de l’observació directa de la realitat que ens envolta.
Hem fet una primera formació sobre l’origen de les tipografies romanes (capital i uncial) i la seva evolució medieval cap a les minúscules carolíngies i gòtiques. Crec que aquesta base es notarà a l’hora d’entendre la lògica de les tipografies grotesques modernes.
A partir d’aquesta aproximació històrica hem fet un treball d’observació activa de l’estructura d’algunes tipografies modernes: no ens calgut anar molt lluny ja que a la sortida de l’institut hem vist gran abundància de fonts interessants. Cal reflexionar ara què és el que fa únic cada disseny.
També hem explorat la nostra fantàstica biblioteca. En aquest cas intentant copiar el diagrama previ que els dissenyadors van fer servir en llibres i altres documents. No només estudiem la tipografia com a configuradora del caràcter sinó que l’ampliem al concepte de la pàgina i el document complet.
A partir de la setmana vinent estarem preparats per la segona fase: la creació de models originals.
Aviat compartirem els treballs.