0

Formació sobre escaneat 3D aplicat a l’art i la tecnologia

Hem rebut la visita d’Albert Sierra de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural.
Ens ha fet una presentació molt detallada de la tecnologia que es fa servir avui dia a universitats, museus i indústria audiovisual per generar models tridimensionals d’objectes i edificis reals. Aquests models poden servir per documentar escultures que en cas de fer-se malbé en el futur podrien ser fàcilment restaurades amb impressores 3D. També serveix per crear escenes virtuals cinematogràfiques gràcies als chroma-keys.
En qualsevol cas, a partir d’ara dissenyarem activitats pedagògiques en les que es pugui fer servir aquesta tecnologia, tant des d’un punt de vista més passiu (estudiant el temari relacionat amb el patrimoni històric-artístic amb una visita virtual), com també amb activitats més pràctiques (podem participar amb els alumnes en un concurs d’idees per modificar el Camp Nou!).
Per si esteu interessats, us deixem un resum del protocol per fer servir aquest software:
  1. Enregistrament de l’objecte a partir d’una sèrie de fotografies (software TRNIO per Iphone i també MESHROOM i ZEPHIR FREE per PC).
  2. Podem pujar els models creats o descarregar-ne d’altres a la plataforma SKETCHFAB.
  3. Podem visualitzar els models amb les ulleres de 3D més bàsiques (Google Cardboard o d’altres) o amb les més potents OCCULUS.
  4. Per veure els models en Realitat Augmentada podem utilitzar l’app per Iphone i Android que ofereix també SKETCHFAB.
  5. Per reduir el nombre de polígons dels models més detallats podem fer servir el software MESHLAB.
  6. Podem editar els models fent servir SKETCHUP.
  7. I finalment podem pujar-los a la plataforma MOBILE HISTORY MAP, geolocalitzar-los i afegir-hi tota mena d’informacions.
Només cal una mica d’imaginació… la tecnologia ja és aquí!
 

 

Paco Rico
Share

Comentaris (0)

Retroenllaç de la URL | Comentaris RSS Feed

Els comentaris estan tancats.